A leghatékonyabb reklámlehetőség
Annak, aki el akar adni valamit, akármit, bármit, annak szüksége van a reklámra. Teljesen mindegy, hogy terméket, szolgáltatást, vagy "csak" információt árulsz. Az is mindegy, hogy ezt anyagi haszon fejébe, vagy önzetlenül teszed.
Ha nem reklámozod, nem jut el a célközönséghez! Ez ilyen egyszerű. Léteznek olyan vállalkozók akik annak ellenére, hogy nem költenek reklámra mégis reklámoznak. Méghozzá az elvégzett munkájuk minősége révén az ügyfeleik ajánlják tovább a saját ismerőseiknek és ezáltal reklámozzák. Kétségkívül ez a leghatékonyabb reklámlehetőség. A hazai reklámiparban több tízezer ember dolgozik és a fogyasztókon keresztül szinte mindenkire hatással van. Ha a reklámnak nem csak "fogyasztója" vagy, akkor nagyon nem mindegy a költség része a dolognak. Magyarul ha reklámozol akkor elemi érdeked a hatékonyság.
Mitől hatékony egy reklám?
Erre a kérdésre nagyon egyszerű a válasz: több a hozama, mint a befektetett összeg (energia). Aki már egy picit is foglalkozott marketinggel, az biztosan találkozott John Wanamaker elhíresült mondatainak egyikével:
Minden reklámra költött összeg fele pénzkidobás, a baj csak az hogy nem tudom melyik fele!
Minél hatékonyabban tudsz reklámozni, annál kevésbé fáj a "kidobott fele". A hatékonyság nem egyenlő az olcsósággal, de nem hátrány ha a reklámköltség vállalható, az elvárt eredménnyel összhangban van.
Olcsó és hatékony
Egy kisvárosi, vagy falusi élelmiszerboltnak 10 millió forint egy televíziós reklámkampányért a foci vb alatt nyilván nem ugyanolyan tétel mint egy sörgyárnak. Míg utóbbi reklámozónak olcsó és hatékony - de legalábbis vállalható - addig a kisvállalkozónak már a "soha nem térül meg..." kategória.
A weboldal mint hatékony reklámlehetőség
Ha már olcsó és hatékony reklámról beszélünk, akkor mindenképpen meg kell említeni a honlapot, azaz weboldalt.
Egy honlap ára nagyon sok mindentől függ.
Mégis mi határozza meg? Összeszedtem a legalapvetőbb dolgokat amelyek befolyásolják a költségeket. Erről ezen az oldalon olvashatsz bővebben.